Sladký spánek pro vaše nejmenší. Které bylinky jsou pro miminka vhodné?

caj na spani

Říká se, že děti jsou nejhodnější, když spí. Pojďme se tedy blíže podívat, které bylinky můžete bez obav použít pro lepší spánek vašich ratolestí.

Mateřské mléko s příchutí meduňky

Mnoho kojených miminek usíná přímo u mateřského prsu, který na ně působí jako uspávací prostředek. Pokud to tak snadné není, může maminka sobě i svému děťátku pomoci tím, že sama bude popíjet čaj z meduňky, mateřídoušky nebo chmelových šištic.

  • Čaj na spaní pro vyčerpanou maminku a dítě nespavce

Tento čajík je vhodný při psychickém vyčerpání a problémech se spánkem či usínáním. Uklidní totiž kojící maminku a následně i dítě. Neměl by se užívat dlouhodobě, pijte jej jen při překonávání krizových období.

Budete potřebovat:

Směs přelijte ½ litrem vroucí vody a nechte 20 minut louhovat. Poté čaj sceďte, a ještě horký jej po malých doušcích popíjejte v posteli, těsně před posledním kojením a spánkem.

  • Makové „mlíčko“

Výborné účinky na podporu zdravého spánku má mléko s mákem. Navíc disponuje řadou léčivých vlastností, dodává tělu potřebné minerály a osvědčuje se při nedostatku vápníku. Vhodné je opět pro maminku i děťátko.

Budete potřebovat:

  • 1 šálek máku
  • 4 šálky vody

Mák přes noc namočte, druhý den lehce propláchněte a rozmixujte ve vodě. Pak tekutinu nechte asi ½ hodiny stát a přeceďte přes plátno. Hotové „mléko“ uchovávejte v lednici a spotřebujte do 3 dnů. Pro lepší chuť můžete dosladit sirupem nebo medem. Dětem je před spaním podáváme teplé a oslazené, v menším množství, ideálně naředěné s mlékem.

V prodejnách se zdravou výživou můžete též zakoupit makový olej na masáže, má obdobné zklidňující účinky, pomáhá uvolňovat svalové napětí a navozuje pocit klidu a pohody.

  • Levandulová koupel

Bylinky na podporu dobrého usínání rozhodně nemusíte užívat jenom vnitřně. Dítěti, a koneckonců i sobě, můžete připravit koupel s přídavkem odvaru z mateřídoušky nebo například koupel s pár kapkami čistého esenciálního oleje z levandule. Ten vám navíc pomůže příjemně provonět ložnici, což na kvalitní spánek také vhodně působí.

  • Bylinkový polštářek

Příjemnou možnost k navození dobrého spánku představuje bylinkový polštářek, který můžete dát dítěti do postýlky. Můžete použít mateřídoušku, tymián, levanduli, meduňku nebo heřmánek. Pro svou aromatickou vůni, která je dětem příjemná, jsou nejoblíbenější levandulové a mateřídouškové polštářky. Ty lze zakoupit nebo si je můžete vyrobit doma tak, že do běžného polštářku zašijete vybrané bylinky.

  • Babiččina kašička

Většímu dítěti můžete podat na večer teplé mléko s medem nebo mléko zahuštěné kaší. I školáci si rádi pochutnají na horké krupičce s máslem a kakaem. Právě večerní kaše je výborná – dítě nasytí, uklidní a pomůže ke snadnému usnutí. Krupice totiž skutečně navozuje dobrý spánek a kakao působí na receptory v mozku tak, že navozuje pocit dobré nálady či spokojenosti.

  • Bylinkový čajík s ukolébavkou

Nejlépe působí, pokud si děťátko navečer vypije šálek heřmánkového nebo mateřídouškového čaje s medem. Účinek na klidný spánek a rychlé usnutí ovšem lze maximálně zesílit ukolébavkou od maminky. Děti maminčin hlas uklidňuje, a to i děti starší, takže nejen zpěv, ale například četba pohádky nebo jakékoli vyprávění děti krásně utiší a většinou usnou ještě před koncem uspávací aktivity.

ZANECHAT KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here