Bylinky pro lepší spánek. Zatočte s nespavostí

Čím dál více lidí řeší problémy spojené s kvalitním spánkem. Zároveň mnoho z nás touží po přírodním řešení než po chemických pomocnících. Abychom podpořili spánek, je potřeba vytvořit si správné návyky – a s těmi nám mohou pomoci právě bylinky. Ovšem jaké bylinky jsou vhodné pro zlepšení spánku a jak je využít?

spánek

Jaké bylinky využít?

Čaj heřmánkem nám dokáže navodit lepší spánek, zároveň má hojivé účinky a působí protizánětlivě. Mezi další oblíbené bylinky na spaní patří meduňka či mateřídouška, obě jsou velmi šetrné k lidskému organismu a přidávají se také do čajů pro nejmenší děti.

Jedním z nejúčinnějších přírodních pomocníků, který se používá už od pradávna, je kozlík lékařský. Kozlík má zklidňující účinky na nervy, takže pomáhá v obdobích, kdy se cítíme přepracovaně nebo v psychické nepohodě. Pomáhá při depresích a jeho účinky jsou silné až tak, že prodlužuje dobu spánku. Jeho výrazná chuť však může mnohé odradit.

Kde tyto bylinky sehnat?

Bylinky můžeme koupit v obchodních řetězcích, lékárnách či obchodech se zdravou výživou, a to ve formě čaje, kapek, sirupu, kapsle či doplňků stravy. Často je nalezneme již v připravených směsích.  Mezi další bylinky patří například levandule, třezalka, hluchavka či mučenka. Ke spánku nás také může nabudit aromaterapie z bylin nebo příjemná bylinná koupel, třeba z lipového květu.

Pokud se rozhodnete pro přípravu čaje, raději ho doslaďte medem než – li cukrem. Cukr má povzbuzující účinky a působí tak kontraproduktivně.

Antidepresivní účinky

Tyto bylinky mívají také pozitivní dopad na lidskou psychiku – působí antidepresivně. Žijeme v hektické době, plné stresu a velkého tlaku, se kterým se někdy lépe a někdy hůře vyrovnáváme, a to vše se odráží na kvalitě našeho spánku. Bylinky nevyřeší všechny úzkosti, ale mohu být jedním z nástrojů, jak zdravý spánek podpořit.

ZANECHAT KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here