Bylinky na hubnutí

Přírůstek hmotnosti a obezita jsou pro mnohé obavou. Pro některé může znamenat spalování kalorií neustálou bitvu. Genetika a hormonální výkyvy mohou přispět k přírůstku hmotnosti nebo schopnosti člověka zchudnout. Dalšími příčinami jsou nečinnost a nezdravá strava nebo stravovací návyky, nedostatek spánku, nadměrný stres a určité léky. I některé zdravotní stavy mohou vést k vyšší hmotnosti.

Rizika nadváhy

Nadváha vás vystavuje zvýšenému riziku vzniku mnoha zdravotních problémů, jako je vysoký cholesterol, diabetes 2. typu, vysoký krevní tlak, srdeční onemocnění, mrtvice, spánková apnoe, nealkoholické tukové jaterní onemocnění a osteoartróza. Zdravá výživa a cvičební program vám pomohou hlídat si svou váhu. K tomu můžete vyzkoušet některé bylinky, které vám pomohou zhubnout.

Tipy k hubnutí navíc

  • Začněte svůj den sklenicí citronové vody.
  • Pijte vody a jiné zdravé tekutiny (které neobsahují příliš mnoho cukru) abyste pomohli tělu zpracovávat tuky rychleji.
  • Svůj den začněte se zdravou snídaní.
  • Mezi hlavními jídly si dejte lehkou svačinku.
  • Cvičte pravidelně a o víkendech se zaměřte na sportování.

Top 6 bylinek na hubnutí

Následující bylinky vám mohou pomoci v hubnutí:

  1. Zázvor
  2. Zelený čaj
  3. Kurkuma
  4. Ibišek
  5. Korejský ženšen
  6. Pampeliška

1. Zázvor

Studie z roku 2012 zjistila, že konzumace zázvoru zvyšuje tepelný účinek jídla a podporuje pocity sytosti. To zabraňuje zbytečným svačinkám a nutkání jíst jídlo s vysokým obsahem kalorií. Kromě toho, že zázvor zlepšuje trávení, posiluje také váš metabolismus a imunitní systém.

  • Pijte 2 až 3 šálky zázvorového čaje denně.
  • Mezi jídly si dejte jako svačinku sušený zázvor (bez cukru).
  • Po konzultaci s lékařem můžete používat taktéž zázvor ve formě doplňku stravy.

2. Zelený čaj

Pití zeleného čaje zvyšuje metabolismus a také spalování kalorií. Antioxidanty zvané katechiny, které jsou obsaženy v zeleném čaji, stimulují proces spalování tuků. Kvalitní zelený čaj je dobrou volbou pro lidi, kteří se snaží zhubnout.

  • Dejte 1-2 čajové lžičky kvalitního zeleného čaje do šálku a zalijte ho horkou vodou. Po 3 minutách čaj slijte.
  • Pijte 3-4 šálky zeleného čaje každý den (klidně i ledový zelený čaj, hlavně neslazený).

3. Kurkuma

Také tato bylinka vám může pomoci dosáhnout cílové hmotnosti. Kurkumin, jedna z nejdokonalejších účinných látek obsažených v kurkumě, pomáhá zvyšovat tok žluči. To je důležité při odstraňování tuku. Kurkuma zlepšuje také inzulinovou rezistenci a léčí zánětlivé příznaky spojené s obezitou a metabolickými poruchami.

  • Připravte si detoxikační nápoj smícháním jedné čajové lžičky prášku kurkumy, šťávy z jednoho citronu, špetky kajenského pepře a trochy medu v 1 šálku teplé vody. Pijte jednou denně.
  • Také můžete pít kurkumový čaj. Půl lžičky kurkumového prášku a půl lžičky mletého zázvoru přijdou na dva šálky horké vody. Vařte 10 minut. Kvůli chuti přidejte citronovou šťávu. Pít můžete dvakrát denně.

4. Ibišek

Tato krásná bylina je nabitá živinami, flavonoidy a různými minerály, které pomáhají snížit vstřebávání tuků a sacharidů v těle. To zase pomáhá při řízení hmotnosti. Navíc jeho diuretická vlastnost vám pomůže vyloučit přebytečnou vodu.

  • Denně můžete vypít 2 až 3 šálky ibiškového čaje. Pro přípravu čaje dejte 2 lžíce sušených lístků ibišku na 2 šálky vody. Přiveďte ho k varu, vařte 5 až 10 minut. Slijte a přidejte med a citrónovou šťávu.
  • Ibišek můžete taktéž užívat ve formě doplňku stravy.
  • Těhotné a kojící ženy by se před užíváním měly poradit se svým lékařem.

5. Korejský ženšen

Korejský ženšen, známý také jako asijský ženšen, zvyšuje energetickou hladinu a rychlost metabolismu, což pomáhá při hubnutí. Navíc zlepšuje citlivost na inzulín, stejně jako zvládání stresu.

  • Denně můžete vypít 2 šálky korejského ženšenového čaje. Čaj je snadno dostupný na trhu.
  • Alternativně užívejte 1 až 3 kapsle 500 mg korejského ženšenu denně po dobu 3 měsíců nebo méně.
  • Nepoužívejte korejský ženšen po delší dobu. Nepoužívejte tuto bylinu, pokud máte onemocnění související s hormonálními účinky.

6. Pampeliška

Fytochemikálie v pampelišce poskytují její diuretické a laxativní vlastnosti. Zvyšují objem a frekvenci močení, což pomáhá zbavit se přebytečné vody. Kromě toho tato bylina pomáhá normalizovat krevní cukr, odstraňuje toxiny z těla, potlačuje chuť k jídlu a bojuje proti zánětu.

  • Před každým jídlem pijte šálek pampeliškového čaje denně. Pro přípravu čaje přidejte 2 čajové lžičky sušené pampelišky do 1 šálku vody a vařte 1 minutu. Odstavte a nechte ještě asi 10 minut odstát.
  • Do salátů nebo polévek můžete také přidat zelenou pampelišku.

ZANECHAT KOMENTÁŘ