Boj s jarní únavou? Vyzkoušejte přírodní prostředky

zenšen pravý
Zdroj foto: cs.wikipedia.org   Ženšen pravý

Pokud se cítíte často unaveni, rozhodně je na místě začít s tím něco dělat. Určitě pomůže úprava denního režimu a jídelníčku, ale pomohou například i přírodní prostředky. Které to jsou, o tom si povíme v tomto článku.

Ženšen pravý

S touto bylinou se setkáváme často, má opravdu širokou paletu pozitivních účinků na naše zdraví – možná i proto se jí též říká „všehoj ženšenový“. Na organismus působí komplexně, příznivě ovlivňuje oběhový i imunitní systém a centrální nervovou soustavu. Velkým plusem je, že zvyšuje odolnost proti stresovým situacím, zmírňuje úzkost a tělesnou únavu.

Rozchodnice růžová

Pozitivní účinky rozchodnice jsou překvapivě stejné nebo ještě silnější, než je tomu u ženšenu. Posiluje obranyschopnost, stimuluje centrální nervovou soustavu a kardiovaskulární systém. Po dlouhou dobu byla v Čechách tak intenzivně sklízena, až byla téměř vyhubena. Nyní se vyskytuje jen velmi vzácně.

Paulinie nápojná

Určitě ji znáte pod názvem „guarana“. Její semínka jsou stimulantem centrální nervové soustavy. Největší výhodou jsou povzbuzující účinky, užíváním guarany výrazně snížíte únavu a posílíte bdělost. Užívá se zejména při nervovém vypětí a depresích, též bývá využívána při rekonvalescenci po dlouhé nemoci. Pozitivně působí na nervový systém, podporuje mozkové funkce a jeho činnost. Guaranu hojně využívali studenti během zkouškového období, bylinka totiž zlepšuje paměť a soustředění.

Káva

Asi není potřeba říkat, že konzumací kávy dostáváme do těla kofein. Méně známou věcí už je, že kromě povzbuzujících účinků kofein působí v určitých částech mozku tak, že vyvolává příjemný pocit spokojenosti a štěstí. Kofein pomáhá udržet pozornost a dokáže v těle vyrovnat hladinu hormonu kortizol produkovaného v kůře nadledvin, který je zodpovědný za fyzickou a psychickou aktivitu.

ZANECHAT KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here