Sladký spánek pro vaše nejmenší II.

hermanek caj na kvalitni spanek

Kvalitní spánek je velmi důležitý, a to zvláště v případě malých dětí a jejich rodičů, zejména maminek. Jaké tipy ještě máme pro snazší usínání a dobrý spánek, o tom si budeme povídat v tomto článku.

  • Levandulová koupel

Bylinky na podporu dobrého usínání rozhodně nemusíte užívat jenom vnitřně. Dítěti, a koneckonců i sobě, můžete připravit koupel s přídavkem odvaru z mateřídoušky nebo například koupel s pár kapkami čistého esenciálního oleje z levandule. Ten vám navíc pomůže příjemně provonět ložnici, což na kvalitní spánek také vhodně působí.

  • Bylinkový polštářek

Příjemnou možnost k navození dobrého spánku představuje bylinkový polštářek, který můžete dát dítěti do postýlky. Můžete použít mateřídoušku, tymián, levanduli, meduňku nebo heřmánek. Pro svou aromatickou vůni, která je dětem příjemná, jsou nejoblíbenější levandulové a mateřídouškové polštářky. Ty lze zakoupit nebo si je můžete vyrobit doma tak, že do běžného polštářku zašijete vybrané bylinky.

  • Babiččina kašička

Většímu dítěti můžete podat na večer teplé mléko s medem nebo mléko zahuštěné kaší. I školáci si rádi pochutnají na horké krupičce s máslem a kakaem. Právě večerní kaše je výborná – dítě nasytí, uklidní a pomůže ke snadnému usnutí. Krupice totiž skutečně navozuje dobrý spánek a kakao působí na receptory v mozku tak, že navozuje pocit dobré nálady či spokojenosti.

  • Bylinkový čajík s ukolébavkou

Nejlépe působí, pokud si děťátko navečer vypije šálek heřmánkového nebo mateřídouškového čaje s medem. Účinek na klidný spánek a rychlé usnutí ovšem lze maximálně zesílit ukolébavkou od maminky. Děti maminčin hlas uklidňuje, a to i děti starší, takže nejen zpěv, ale například četba pohádky nebo jakékoli vyprávění děti krásně utiší a většinou usnou ještě před koncem uspávací aktivity.

ZANECHAT KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here