Tipy na jarní využití bylinek II.

pampeliska jarni bylinky

Bojujte s jarní únavou

Bylinky taky skvěle pomáhají s nepříjemnou jarní únavou. Ta je odpovědí těla na nedostatek vitaminů, čerstvého vzduchu a slunečního záření během dlouhé zimy. A co pomůže?

  • Medvědí česnek

Je velmi silný životabudič. Nasbírat ho můžete už od konce února do dubna, i proto se na jarní únavu výborně hodí. Využít se dají listy, květy i cibulky. Skvěle chutná v pomazánkách, polévkách i těstovinách. Medvědí česnek je nabitý vitaminy, vitaminu C například obsahuje 35x více než jablko. Dále vám poskytne železo a silialicin – látku s antibakteriálními vlastnostmi.

Jde o velmi bohatou zásobárnu vitaminu C a B, vápníku, draslíku a železa, přičemž všechny tyto látky po zimě více než nutně potřebujeme.

Shoďte „zimní“ kila

  • Smetanka lékařská

Z jarní přírody vám v tomto případě pomůže obyčejná pampeliška. Kromě jiných příznivých účinků umí skvěle nastartovat metabolismus. Nejléčivější částí rostlinky je kořen. Ten nasbírejte, důkladně properte, usušte a nadrťte. Na pampeliškový čaj si připravte 1 lžičku drceného kořene a 200 mililitrů vroucí vody. Nechte asi 10 minut louhovat, přeceďte a dochuťte medem a citronem.

Účinné hubnoucí kapky

Budete potřebovat:
  • 2 lžíce nadrcených kořenů
  • 300 ml kvalitní pálenky nebo 60% líh z lékárny

Drť přelijte alkoholem a nechte v teple 14 dní louhovat. Přitom každý den nezapomeňte tekutinu protřepat. Potom přeceďte a nalijte do tmavé sklenice. Následně si udělejte měsíční kůru, kdy budete užívat 25 kapek 3x denně.

  • Kontryhel obecný

Kontryhelový čaj připravíte přelitím ¼ litru vroucí vody jednu polévkovou lžíci byliny, vylouhujete 15 minut a popíjíte 2x denně. Při hubnutí povzbuzuje metabolismus a má účinky na svalovinu, kterou dokáže zpevňovat.

Velkými pomocníky jsou také ostropestřec mariánský a fenykl.

ZANECHAT KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here