Bylinkové povzbuzení nejen na ráno

 

Také se vám ráno vůbec nechce z postele? A navíc, když venku prší, fouká vítr, sněží nebo mrzne. Nejraději byste byli celý den zalezlí jako medvědi při zimním spánku, ale to nejde, protože musíte do práce. Vyzkoušejte naše tipy, jak se ráno probudit a povzbudit na celý den.

Rozmarýnové víno

Červené víno, ve kterém jsou vyluhovány látky z rozmarýnu, je po ránu tím pravým. Jedna sklenka denně vás dostatečně probudí a nastartuje na celý den. Návod na jeho výrobu jsme přinesli v samostatném článku. Pozor jen na to, že je to alkohol, takže se nejedná o vhodný prostředek pro řidiče.

Kotvičník

Kotvičník je bylinka, která zvyšuje aktivitu (ale pozor: i sexuální), stimuluje mozek, pomáhá při navrácení do fyzické a psychické pohody po nemocech. Z kotvičníku si uvařte po ránu čaj: lžičku sušené natě přelijte 250 ml vroucí vody a nechte 15 minut zakryté louhovat. Poté přeceďte a vypijte celý šálek k snídani.

Zelený čaj

Zelený čaj po ránu povzbudí organismus mnohem lépe nežli čaj černý, protože obsahuje více kofeinu. Vybírejte kvalitní sypané zelené čaje od ověřených prodejců, nejlépe z prodejen zdravé výživy.

Echinacea (třapatka nachová)

Bylinka, která je známá především jako výborný bojovník proti nemocem a která posiluje obranyschopnost organismu, je zároveň dobrá i jako ranní životabudič. Používá se nejčastěji echinaceová tinktura, ale např. těhotné ženy nebo děti mohou lépe snášet echinaceový čaj. Tinkturu raději zakupte hotovou v lékárně nebo prodejně se zdravou výživou, protože její domácí výroba by byla příliš složitá.

Jinan dvoulaločný (Ginkgo biloba)

Bylinka posiluje činnost mozku, srdce i cév a jako ranní životabudič je naprosto dokonalá. Pijeme čaj, který připravíme takto: 2 lžičky sušené bylinky zalijeme vroucí vodou, necháme 8 minut louhovat, scedíme, můžeme osladit medem a pijeme 1 šálek po ránu.

Semena guaraná

Semínka rostliny s názvem paulínie nápojná jsou známá svými povzbuzujícími účinky na centrální nervovou soustavu. Nejlepším způsobem konzumace je buď jíst je samostatně (např. hrst semínek po ránu), nebo zamíchaná do müsli či salátů, které se dáte k snídani. Semínka je možné zakoupit v prodejnách se zdravou výživou.

Přejeme vám, ať i zimní období prožijete aktivně!

ZANECHAT KOMENTÁŘ