Proč konzumovat zásadotvorné potraviny

V zásadě asi všichni víme, které potraviny jsou „zdravé“ a které „nezdravé“, ale pojďme se na ně podívat ještě z jiného úhlu pohledu, tedy podle toho, zda jsou kyselinotvorné nebo zásadotvorné. Ty kyselinotvorné jsou pro náš organismus spíše škodlivé, zatímco ty zásadotvorné jsou zdraví prospěšné.

Co jsou kyselinotvorné potraviny

Nejprve se podíváme na kyselinotvorné potraviny. Jsou to všechny potraviny, které snižují pH naší krve, dochází k překyselení organismu, k únavě, depresím, cukrovce, bolestem ve svalech, vyšší náchylnosti k nemocem apod. K velmi kyselinotvorným potravinám patří: výrobky z bílé mouky, cukr, sladkosti, maso, máslo, sýry, vejce, zavařované, konzervované a sířené ovoce, alkohol, káva, kakao, kečup. K méně kyselinotvorným potravinám pak patří: drůbež, vnitřnosti, ryby, mléko, obiloviny, těstoviny, chřest, hořčice, fazole, čočka, cizrna, hořčice, pepř, ocet a většina ořechů. Tím samozřejmě nechceme říci, že by se kyselinotvorné potraviny neměly konzumovat vůbec, jen je potřeba udržovat rovnováhu mezi kyselinotvornými a zásadotvornými potravinami tak, aby naše tělo netrpělo.

Které potraviny jsou zásadotvorné

Zásadotvorné potraviny logicky zvyšují pH naší krve, a tak odstraňují překyselení organismu. Patří sem zejména čerstvá zelenina a ovoce (řepa, avokádo, jablka, jahody, kořenová zelenina), zakysané mléčné výrobky, proso, pohanka, mandle, jablečný ocet, řasy, klíčky, výhonky, med, javorový sirup, výrobky ze sóji.

Jak si nejrychleji pomoci při překyselení organismu

Když se vám zdá, že je váš organismus překyselený v důsledku nevhodné stravy, cítíte se unavení a malátní, všechno vás bolí, pak nejlepším prostředkem k rychlému odkyselení je obyčejná neperlivá voda. Voda totiž dodává našemu tělu a všem jeho buňkám kyslík a odvádí všechny zplodiny z látkové výměny. Naše tělo je ze 75 % tvořeno vodou, a tak bychom ji měli denně pít. Dalším dobrým prostředkem proti překyselení je i meloun, protože také obsahuje velké množství vody. Ten dokonce dokáže do půl hodiny zoptimalizovat pH naší krve.

Takže nezapomínejte na zdravou a pestrou stravu, dostatečný příjem tekutin (hlavně vody) a uvidíte, že se brzy budete cítit lépe!

 

ZANECHAT KOMENTÁŘ