Pijte tento džus a užijte si až 90 minut kvalitního spánku navíc!

Nemůžete večer usnout?

Nepomáhá vám už ani heřmánkový čaj?

V tom případě zkuste pít džus z višní!

Pití višňového džusu prodlužuje spánek až o 90 minut

Studie ze státní univerzity v Louisianě se zúčastnilo 7 insomniaků, pacientů s poruchami spánku, v průměrném věku 68 let.

Ti při testování pili džus z višně kultivaru Montmorency dvakrát denně po dva týdny. Následovala dvoutýdenní pauza bez pití džusu a další dva týdny, kdy pili placebo nápoj.

V porovnání s placebem přineslo pití višňového džusu v průměru o 85 minut spánku navíc a to každou noc.

Višeň jako zdroj melatoninu a tryptofanu

Podle spoluautora studie Franka L. Greenwaye, vedoucího výzkumné kliniky na LSU, je višňový džus přirozeným zdrojem hormonu melatoninu, který má důležitou funkci v řízení rytmu den-noc, a aminokyseliny tryptofan, která je derivátem melatoninu.

„Proanthocyanidins, neboli rudý pigment ve višních, obsahuje enzym, jenž pomáhá snižovat záněty a zpomaluje rozklad tryptofanu, který tak v těle působí déle,“ vysvětluje Greenway.

Obzvláště višně kultivaru Montmorency mají vysoký obsah těchto složek.

Frank dále věří, že užívání višňového džusu by mohlo být bezpečnější variantou ke zlepšení kvality spánku než užívání běžných prášků z důvodu absence jakýchkoliv vedlejších účinků.

„Prášky na spaní jsou u starších osob spojeny s čtyřnásobným zvýšením rizika pádů, které v tomto věku mohou vést ke zlomeninám, nezřídka vyžadujícím chirurgický zákrok,“ dodává Frank.

Že nemáte rádi višně? Možná vám tak dokáží pomoci i bylinky na spaní.

Další 3 účinky višňového džusu

Višňový džus nemusíte pít jen v případě problémů s nespavostí!

Jak dokazuje hned několik studií, takovýto džus má více účinků:

  1. Podporuje imunitu: Višně jsou plné antioxidantů a antivirových látek. Například takový antioxidant flavonoid příznivě působí na cévy a podle studií celkově ovlivňuje imunitní systém.
  1. Pomáhá proti zánětům a artritidě: Podle studie z roku 2012 pomohlo pití višňového džusu dvakrát denně po 21 dní snížit záněty a bolest u žen s osteoartritidou.
  1. Ovlivňuje metabolismus a spalování tuků: Protizánětlivé účinky višně mohou pomoci předejít metabolickému syndromu a dokonce podporují spalování břišního tuku, jak ukázala studie na krysách.

Višeň tak není jen lahodné ovoce, ale i léčivý nápoj. Tak na zdraví!

zdroj: prevention.com

1 komentář

  1. Celé to má ale jeden veľký háčik – pravidelné pitie višňového džúsu 2x denne spôsobí u väčšiny bežných ľudí silnú zápchu…

ZANECHAT KOMENTÁŘ