Skvělé bylinky pro přípravu bylinného sirupu

 

Pro přípravu sirupu může být použito hned několik druhů bylinek. Patří mezi ně například bez, zázvor, kozinec, hloh, lékořice, poupata růží, klanopraška čínská, echinacea, ale také koření jako je skořice, hřebíček nebo kardamom. Bylinky, které nejsou až tak chutné, ale pro své zdravotní přínosy jsou stále ještě oblíbené, jsou pampeliška, jablečník obecný, oman pravý, sporýš a další.

Nebojte se experimentovat s výběrem svých bylin při přípravě této skvělé formy bylinného využití. Proč například nepoužít adaptogeny jako je citrón, třezalka, bazalka posvátná, ašvaganda – všechny tyto bylinky podpoří váš nervový systém.

Nebo zkuste kombinaci bylin používaných ke zklidnění zažívacích problémů, jako jsou fenykl, zázvor, skořice, kořen pampelišky nebo proskurník. Velké bylinky, které se používají v sirupech pro respirační záležitosti, zahrnují tymián, oman a lékořice.

Čtyři oblíbené bylinky pro přípravu sirupů

Podívejme se trochu hlouběji na čtyři bylinky, které se často používají do bylinného sirupu!

1. Bez – Sambucus nigra, S. Canadensis

Z bezu můžete připravit lahodný sirup, který je ideální pro zimní měsíce, kdy se chřipkový virus a další viry hojně objevují.

  • Květiny i bobule bezu jsou skvělé pro přípravu sirupů nejen pro svou chuť, ale i dostupnost.
  • Bez je výjimečným spojencem během nachlazení, chřipky a infekcí dýchacích cest v důsledku jejich diaforetických a antivirových účinků. Bez může snížit dobu trvání nachlazení/chřipky, protože narušuje replikaci viru a posiluje buněčné stěny.

2. Kozinec – Astragalus membranaceous

Kořen této nádherné rostliny je používán jako preventivní prostředek, stejně tak pomoci lidem, kteří jsou v akutní fázi onemocnění a potřebují nějakou podporu pro oživení.

  • Polysacharidy obsažené v kozinci podporují a stimulují imunitní systém několika mechanismy.
  • Kozinec zvyšuje tvorbu bílých krvinek, protilátek a interferonu.
  • Doporučuje se pravidelně užívat kozinec na podzim a v zimě k posílení imunity.
  • Kozinec vyživuje a podporuje nadledviny, které produkují hormony, které regulují reakci těla na stres.

3. Zázvor – Zingiber officinale

Mnoho koření, které běžně používáme v kuchyni, mají užitečné bylinné vlastnosti a zázvor není výjimkou!

  • Zázvor má antivirové účinky a zabraňuje tak vázání virů na buněčné stěny.
  • Působí proti vzniku nachlazení, rýmy a chřipky, a také účinně zkracuje délku těchto onemocnění.
  • Zázvor pomáhá zvýšit dilataci krevních cév a zvyšuje oběh krve.
  • Má hřejivé účinky na lidský organismus.

 

4. Oman pravý – Inula helenium

Kořeny této byliny se již dlouho používaly na podporu dýchacího systému.

  • Oman ohřívá a čistí dolní cesty dýchací.
  • Je vynikajícím expaktorantem.
  • Stimuluje trávení a chuť k jídlu.

ZANECHAT KOMENTÁŘ